DSG-Dokter

DSG TUNING / OPTIMALISATIE

Autobedrijf ’s-Heer Arendskerke is officieel dealer van DSG-Dokter uit Varsseveld en gespecialiseerd in het optimaliseren van DSG-transmissies. Wij kunnen dit zelfs volledig naar wens doen. DSG-software (op maat) is al verkrijgbaar vanaf € 499,- waarbij wij uw D- en S-schakelprogramma's kunnen verbeteren wat het rijplezier verhoogd. Uiteraard zijn er meerdere opties mogelijk en hebben wij hier pakketprijzen voor. Wilt u uw motor en DSG beide optimaliseren, doe dit dan in combinatie. Uw auto rijdt veel beter als beide op elkaar afgestemd zijn. Verkeerde samenwerking tussen motor en DSG kan tot schade leiden.

De DSG-softwareproducten zijn van A-Z in Nederland ontwikkeld. In de software database staan honderden software versies inclusief vele updates. Wij kunnen indien gewenst de oude software terugzetten nadat een dealer deze heeft overschreven met een ongewenste update. Kom langs en overtuig uzelf.

DSG versnellingsbakken welke wij softwarematig voor u kunnen aanpassen:

  • DQ200, 7-versnellingsbak met droge koppeling / Golf, Polo TSI
  • DQ250, 6-versnellingsbak met natte koppeling / Golf GTI, TDI, Audi A3
  • DQ500, 7-versnellingsbak met natte koppeling / TTRS, Transporter T5, Tiguan

Veel voorkomende problemen met DSG versnellingsbakken

Inhouden
Als u langzaam, al rollend een kruispunt wilt oversteken maar plots wilt versnellen, lijkt de motor slecht te reageren (inhouden), vaak gepaard met oncomfortabele trillingen door het ondertoeren. Als u dan weer teveel gas geeft schiet de auto na terugschakelen juist weer abrupt vooruit. Wij vermoeden ook dat hier de bekende problemen met hoge koppelingslijtage door ontstaan. Wij kunnen dit voor u verhelpen zodat de auto vlot reageert bij lage snelheden onder de 15km/u.

Ondertoeren
Het schakelverloop is te laagtoerig. In de meeste DSG-software versies zit de DSG-bak al in de 7e versnelling bij een snelheid van ca 58km/u, dat is ongeveer 1200tpm. Bij licht accelereren gaan de motor en bak trillen door ondertoeren, dit wordt door de jaren heen steeds erger. Wij kunnen dit voor u verhelpen en de op- en terugschakel toerentallen wat hoger zetten. Dit kan zelfs individueel per versnelling aangepast worden. De motor en DSG-bak reageren hierna beter en sneller op het gas. De software heeft bovendien een preventieve werking om latere (dure) reparaties en bijgeluiden te voorkomen.

Trillingen
Heeft u hevige trilling bij het optrekken vanaf (bijna) stilstand of bij overschakelen van 1 naar 2 in het D-programma? Dan kunnen we dit verhelpen of verminderen en in ieder geval voorkomen. Als u bijvoorbeeld op een kruispunt afslaat en plots een heftige trilling door de carrosserie voelt, dan heeft uw DSG-bak reeds schade ondervonden. De ernst van deze schade bepaalt of na software aanpassing de trillingen volledig weg zijn en weg blijven.

Bak schakelt ongewenst terug bij accelereren (kickdown)
De DSG schakelt terug als het gaspedaal wordt intrapt, er ontstaat vertraging omdat de bak eerst terugschakelt alvorens de auto accelereert. Vooral een diesel met veel koppel kan beter in dezelfde versnelling blijven en gebruik maken van dit koppel. Wij kunnen dit aanpassen zodat de bak niet direct terugschakelt, alleen als het pedaal tot op de grond ingetrapt wordt bijvoorbeeld. Ook kan de software aangepast worden zodat er geheel niet teruggeschakeld wordt. Dit kan zowel in het D- als het S-programma. Of we kunnen bijvoorbeeld het S-programma wijzigen in een D-programma, alleen dan zonder kickdown-/terugschakel functie. Het S-programma wordt namelijk door de meeste TDI-rijders slechts zelden gebruikt.

Sportstand
Veel van de DSG-rijders vinden het S-programma te extreem. De DSG-bak schakelt te vroeg terug, wat veel motorgeluid en een onnodig hoog verbruik tot gevolg heeft. Wij kunnen voor u het S-programma wat milder maken. Na de aanpassing is het S-programma beter geschikt voor sportief rijden of stadsverkeer.

Prijzen zijn inclusief BTW en kunnen afhankelijk van motoruitvoering hoger uitvallen.

DQ200 7-traps automaat:

Koppeling vervangen en afstellen (gen. II + € 50,-)                                                         €975,-   
DSG bak compleet, nieuw, inclusief montage, custom software €3250,-
DSG custom software v.a. €499,-

Mechatronic vervangen incl. montage

€1199,-

Mechatronic varvangen incl. montage MQB  €1249,-
 

Prijzen zijn inclusief BTW en kunnen afhankelijk van motoruitvoering hoger uitvallen.

DQ250 6-traps automaat:

 

Mechatronic nieuw vervangen                                                             €1399,-
2-massa vliegwiel vervangen €999,-
DSG bak, nieuw incl montage €3250,-
Custom D+S software

€499,-

Olie verversen incl filter €195,-

Logo BOVAG Logo Nationale Auto Pas

Contactgegevens

Vermetstraat 38
4458 BB  's-Heer Arendskerke

0113-561381 / 06-51309921
info@autoshak.nl

 

Openingstijden

Maandag t/m vrijdag
van 08.00 tot 17.00 uur

Zaterdag
van 09.00 tot 13.00 uur

Nieuwsbrief